Regulamin udziału w projekcie Erasmus+

„Level complete” w Szkole Podstawowej nr 6 w Trzebini

 

Informacje wstępne

1.     Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej nr 6 w Trzebini w okresie od 01.09.2015 r. do 30.06.2018 r.

2.     Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i jest realizowany

w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus +

3.     W realizacji zadań projektu może wziąć udział dowolna liczba uczniów.

4.     Udział w projekcie jest dobrowolny.

5.     Projekt przewiduje wymianę uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich. Partnerami SP 6 w Trzebini są szkoły z Włoch i Holandii

6.     W ramach projektu przewiduje się krótkoterminowe wyjazdy do szkół partnerskich: Włoch i Holandii oraz wizytę partnerów zagranicznych

w Polsce.

7.     Udział w projekcie jest bezpłatny. Wyjazdy są opłacane z grantu otrzymanego przez szkołę. Grant pokrywa koszty zakupu biletów lotniczych. Uczniowie są zakwaterowani i goszczeni w rodzinach uczniów ze szkół partnerskich . Wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu.

8.     W wizytach zagranicznych może uczestniczyć tylko 24  uczniów, dlatego udział w wyjazdach traktowany będzie jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się szczególnym zaangażowaniem w realizację projektu.

9.     W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom oraz ich rodzicom, bieżące informacje będą zamieszczane na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń.


Obowiązki i uprawnienia uczestników projektu

1.     Uczeń składa deklarację przystąpienia do projektu i zgodę rodziców/opiekunów prawnych do koordynatora projektu.

2.     Uczestnik zobowiązuje się do:

-       Współpraca z opiekunami projektu oraz uczniami wchodzącymi

w skład grupy projektowej.

-       Terminowego wykonywania przydzielonych w projekcie zadań.

-       Tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych do realizacji poszczególnych działań przewidzianych w projekcie.

-       Promowania projektu wśród społeczności szkolnej.

-       Godnego wypełniania obowiązków ucznia-reprezentanta szkoły na forum międzynarodowym, dbania o dobre imię szkoły.

-       Podporządkowywania się poleceniom nauczycieli.

-       Informacje dotyczące poszczególnych zadań będą publikowane na szkolnej stronie internetowej szkoły, stronie projektu na Facebooku i na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły. Uczniowie zgłaszają chęć przystąpienia do realizacji zadania nauczycielowi odpowiedzialnemu za dane zadanie. Uczniowie wykonują zadanie według uzyskanych instrukcji/wskazówek.

3.     Rodzice/prawni opiekunowie ucznia, który spełnia wymienione powyżej kryteria wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie

i przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami dotyczącymi projektu – ZAŁĄCZNIK 1

4.     Uczestnicy uprawnieni są do:

-       Poznawania tradycji, kultur krajów biorących udział w projekcie.

-       Udziału w wyjazdach do szkół partnerskich na zasadach określonych 

w niniejszym Regulaminie.


Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w wymianie międzynarodowej  oraz przyjmowania gości zagranicznych

1.     Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów:

-       Komunikatywna znajomość języka angielskiego,

-       Wyniki w nauce,

-       Co najmniej dobra ocena z zachowania,

-       Zaangażowanie w działania w ramach realizacji projektu,

-       Zadeklarowanie uczestniczenia w projekcie przez cały okres jego realizacji,

-       Opinia i rekomendacja wychowawcy oraz nauczycieli języków obcych,

-       Szeroko pojęte predyspozycje osobiste, jakie będą przydatne podczas zajęć w trakcie pobytu za granicą (np. umiejętność nawiązywania kontaktów),

-       Dobry stan zdrowia, potwierdzony przez rodziców / opiekunów

-       Deklaracja goszczenia ucznia z zagranicy. W przypadku małej liczby rodzin chętnych do zakwaterowania młodzieży zagranicznej w czasie spotkania w Trzebini, uczniowie z tych rodzin będą kwalifikowani do wyjazdu w pierwszej kolejności. ZAŁĄCZNIK 2

-       Zadeklarowanie przyjęcia ucznia ze szkoły partnerskiej nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się do wyjazdu. Jeżeli liczba uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy ilość uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa.

-       Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej.

-       W pierwszym roku realizacji projektu pierwszeństwo do udziału

w mobilnościach będą mieli uczniowie klas piątych i szóstych.

-        Wyboru uczniów na poszczególne mobilności dokonuje szkolny Zespół Zarządzający Projektem Erasmus+ pod przewodnictwem koordynatora projektu.

2.     Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.


Zasady uczestnictwa w wyjazdach

1.     Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych. ZAŁĄCZNIK 3

2.     Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów (paszport, zgoda rodziców, karta informacyjna danych osobowych, dane do kontaktu telefonicznego i elektronicznego z uczniem i jego rodzicami/opiekunami itp) oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wymiany. Ponadto, wymagana jest zgoda na udzielenie pomocy medycznej i posiadanie karty EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego).

3.     Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą.

4.     Przydział zagranicznych rodzin, w których mieszkać będą uczniowie

w trakcie wizyty międzynarodowej odbywa się losowo.

5.     Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów.

6.     Każdy uczestnik podlega bezwzględnie następującym zakazom:

a.     Zakaz samodzielnego oddalania się od grupy.

b.     Zakaz stosowania używek w jakiejkolwiek postaci.

7.     Podczas wyjazdów zagranicznych uczniowie mogą realizować program różniący się od programu polskich opiekunów. W takim przypadku uczniowie pozostają pod opieką rodziców uczniów goszczących lub pracowników szkoły goszczącej.

8.     Uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów BHP, przeciwpożarowych

i kodeksu ruchu drogowego, itp.

9.     Obowiązkiem każdego uczestnika wyjazdu jest kulturalne zachowanie, dbanie o dobre imię szkoły i kraju. Uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.

10.    W przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony

z dalszego udziału w projekcie, jego ocena z zachowania ulegnie obniżeniu oraz zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły.

11.    Jeżeli uczestnik wyjazdu wyrządzi szkody, to odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice/opiekunowie prawni.

12.    Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.

13.     Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie przez uczestników pieniędzy oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.

14.     Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na wyznaczone miejsce zbiórki.

15.    Uczestnicy wyjazdu mają obowiązek zapoznania się z informacjami znajdującymi się na stronie lotniska (informacje dotyczące linii lotniczych będą podawane przed każdym wyjazdem).

16.    Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu (odbiór uczniów przez rodziców).

17.    Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczoną przez organizatora miejsce zbiórki w dniu wyjazdu, bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.

18.     Uczestnicy wyjazdu mają obowiązek napisania relacji dotyczącej wyjazdu oraz przygotowania prezentacji informującej o przebiegu spotkania. Uczniowie wykonują zadanie w języku polskim (wspólnie lub indywidualnie).

 

Postanowienia końcowe

1.     Opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.

2.     W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie decyzję podejmie komisja złożona z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela.

3.     Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce „Erasmus +”.                       


Dokumenty ( załaczniki) dostępne są w sekretariacie szkoły